Zápcha – zvýšte príjem vlákniny

Zápcha

Zápcha – zvýšte príjem vlákniny

Mnoho ľudí dnes trápia problémy s vyprázdňovaním, či už sa jedná o pravidelné hnačky alebo zápchu. Zápchou trpí približne 30% dospelej populácie. Zápcha sa popisuje ako obtiažne vyprázdňovanie stolice, ktoré prichádza menej ako jedenkrát za tri dni. Zápcha môže byť samostatným problémom alebo je sprievodným príznakom iných ochorení. Príčin vzniku zápchy je niekoľko. Objavuje sa pri črevných zápaloch, horúčkach, otravách, hemoroidoch alebo nádoroch hrubého čreva. Jednorázová zápcha sa zväčša lieči užitím preháňadiel, chronickú zápchu je potrebné konzultovať s lekárom. Väčšinu prípadov zápchy však vyvolávajú nesprávne stravovacie návyky – nedostatočný príjem vlákniny a tekutín. Ak zmeníte zloženie vašej stravy, môžete účinne bojovať s problémami so stolicou. Dôležité je zaradiť do jedálničku viac zeleniny, ovocia, celozrnných výrobkov a rýb. Minimálny denný príjem vlákniny by mal byť aspoň 25 gramov. So zvyšovaním množstva však opatrne, vhodné je postupné dávkovanie. Dôležitý je i pravidelný príjem potravy, radšej v menších množstvách a častejšie. Výrazným rizikovým faktorom zápchy je nedostatočný pitný režim. Denne by ste mali vypiť aspoň dva litre tekutín, vďaka čomu stolica nadobudne správnu konzistenciu.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

37 − = 34